SolPaylaşım  
Ana Sayfa  |  Yönetim Paneli  |  Üyeler  |  Giriş  |  Kayıt
 
OTURUYORSAN KALK; AYAKTAYSAN YÜRÜ; YÜRÜYORSAN KOŞ!
Yurt ve dünya sorunlarına soldan bakan dostlar HOŞGELDİNİZ .Foruma etkin katılım yapabilmeniz için KAYIT olmalısınız.
Yeni Başlık  Cevap Yaz
Tek mücadele yöntemi var: Sınıf mücadelesi           (gösterim sayısı: 1.730)
Yazan Konu içeriği
Üye Profili boşluk
melnur
[ Gelenek ]
Kurucu
Varsayılan Kullanıcı Resmi
Kayıt Tarihi: 02.08.2013
İleti Sayısı: 6.655
Konum: İstanbul
Durum: Forumda Değil
İletişim E-Posta Gönder
| Özel ileti Gönder

7 kere teşekkür etti.
7 kere teşekkür edildi.
Konu Yazan: melnur
Konu Tarihi: 17.10.2016- 05:57


Tek mücadele yöntemi var: Sınıf mücadelesi

İlker Belek




1- Her mücadele toplumsal bir zemin üzerine oturur. Bu zemin üzerinde kendi karşıtını tanımlar, mücadele bu karşıtlar arasında sürer. Amacı, toplumsallığı kendi öznesinin çıkarları doğrultusunda yeniden tarif ve organize etmektir.

2- Kapitalist üretim ilişkilerinde, bugün, mücadelenin toplumsal zemini kimlikler ya da sınıflardır. Ancak sınıf mücadelesi kimliklerin baskısı altına alınmıştır.

3- Kimlik denildiğinde anlaşılan etnik ve/veya dini kimliklerdir. Dünyanın doğusunda din bir toplumsal kutuplaşma ve mücadele ekseni olarak siyasallaşırken, batısında bu iki kimliğin iç içe geçerek harmanlandığı izlenmektedir. Ekonomik durgunluk-kriz sarmalının uyardığı batıya kitlesel göç, batıdaki geniş toplum kesimlerinin hem İslam hem de doğulu kimlik taşıyan göçmenlere karşı faşist bir siyasal kimlik giyinmesine yol açmaktadır. Buna karşılık aynı sosyal olgu göç eden doğuluların İslam kimliği altında toplanması olarak tezahür etmektedir.

4- Etnik ya da dini kimliklerin kutuplaştırıcılığı, en nihayetinde, kapitalizmin egemen sınıfı olan burjuvazinin işine yarar.

5- Bunun nedeni, mücadeleyi etnik ve dini kimlikler üzerinden tanımlayanların, üretim araçlarının mülkiyet sorununu ıskalamaları, toplumsal kurtuluşu İslam’ın ya da onun karşısında batılı Hıristiyan kimliğinin ya da örneğin Kürtlüğün konsolide edilmesi olarak algılamalarıdır.

6- Oysa doğudan batıya kitlesel göçü de, batının kendi içindeki toplumsal, iktisadi eşitsizlikleri ve yoksullukları da, Kürtlerin sorunlarını da yaratan ve derinleştiren kapitalist üretim ilişkileri, özel mülkiyet rejimidir.

7- Mücadeleyi kimlikler üzerinden kurmak, bu kimlikleri homojen yapılar olarak varsaymayı gerekli kılar. Oysa İslam, batı, göçmen, yerli, Alman, Fransız, Türk, Kürt, vb, vb olarak ifade olunan yapıların hiç birisi kendi içerisinde homojen değildir. Ortak yaşam şansına ve tarzına sahip olan bir İslam, batılı, Türk, vb gerçekliği yoktur. Bu toplumsallıkları heterojen yapan sınıftır. Kimlik siyaseti tarafından inşa edilmeye çalışılan toplumsallığın ortak bir kadere sahip olduğundan söz etmek yalandır, o kimliğin içindeki ezilen sınıfların yanıltılması anlamına gelir.

8- Kimlikler üzerinden verilecek mücadelenin “başarı”ya ulaşması durumunda ulaşılacak sonucun bir kazanım olarak nitelenmesi olanaklı değildir. Örneğin Kürtlerin “özerk” ya da “özgür” bir ülke elde etmeleri, o “yeni” ülkenin sömürücü sınıfı siyaseti belirlemeye devam edeceği için, Kürt yoksullarının kurtuluşu anlamına gelmeyecektir. Nedeni, yoksulluğun sınıf konumundan türüyor olmasıdır. Öte yandan, yine örneğin, doğunun kalkınması sağlanamadıkça, göçmen akımının durdurulması gibi bir hedefe zaten hiç ulaşılamayacaktır.  

9- Kimlik siyaseti; a) başarıya ulaşma şansı bulunmadığı, b) gerçek sorunun üzerini örtmeye yaradığı için, egemenlerin sınıfsal çıkarlarına hizmet etmekten başka işe yaramaz.

10- Bütün bu nedenlerle kimlik siyaseti, gerçek, yani sınıfsal mücadele hattı ortaya çıkmasın diye, egemen sınıflar ve emperyalistler tarafından özel olarak maniple edilir. Etnik, ulusal mücadele hattı “özgürlük mücadelesi; dini mücadele hattı ise “inanç özgürlüğü” olarak pompalanır.

11- Sosyal ve siyasi baskıların nedeni eşitsizlikler ve yoksulluklar, bunların nedeni ise kapitalist üretim ilişkileridir.

12-Kapitalist üretim ilişkilerini tanımlayan şey sınıfsal yapısıdır. Bu nedenle kapitalizmin hakim olduğu günümüzde tek mücadele yöntemi sınıf mücadelesidir.

13-Sınıf mücadelesi, toplumu, işçi sınıfını burjuvazinin karşısına dikerek kutuplaştırır. Kimlik zemininde ortaya çıkan kutuplaşmalara son vermek üzere yeni bir eksen şekillendirir.

14- Sınıf mücadelesinin amacı, hangi etnik ve dini kimlikten olursa olsun bütün emekçileri, proletaryayı, hangi etnik ve dini kimlikten olursa olsun ağaların ve patronların karşısında savaşmak üzere örgütlemektir. Nihai hedefi üretim araçlarının toplumsallaştırılmasıdır. Üretimle elde edilen toplumsal artının harcanan emeğe ve giderek gereksinimlere göre pay edilmesi, ancak bu temel üzerinde olanaklı olabilecektir.

15- Etnik kimliklerin kendi ana dillerinde serbestçe konuşup, eğitim alabilmeleri; aklın ve bilimin toplumsal yaşama hakim olması; dinin bireyin özgür iradesiyle tercih edeceği inançsal bir “gereksinim” olarak yaşanması isteniyorsa; gerek koşul, sınıf mücadelesiyle kapitalist sömürüye son vermektir.



Yeni Başlık  Cevap Yaz



Forum Ana Sayfası

 


 Bu konuyu 1 kişi görüntülüyor:  1 Misafir, 0 Üye
 Bu konuyu görüntüleyen üye yok.
Konuyu Sosyal Ortamda Paylas
Benzer konular
Başlık Yazan Cevap Gösterim Son ileti
Konu Klasör Günümüzde sınıf mücadelesi melnur 6 530 31.01.2019- 08:09
Konu Klasör ‘Komünizm için Mücadele: Yüz yıllık Politik Miras' toplantısı başladı melnur 1 84 17.02.2019- 03:06
Etiketler   Tek,   mücadele,   yöntemi,   var:,   Sınıf,   mücadelesi
SOL PAYLAŞIM
Yasal Uyarı
Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi info@solpaylasim.com adresine yollayabilirsiniz.
Forum Mobil RSS