Menü Üye Giriş

Şifre Sıfırla · Kayıt Ol

melnur  |  Cvp:
Cevap: 25
28.11.2018- 01:24

Partinin proleterlere götüreceği şey, düşünsel olarak sosyalizmin ve sınıf savaşımının teorik bilgisidir. demişsiniz ya, neden, proletaryanın kendiliğinden ve kitlesel olarak sınıf bilincine erişemeyeceğinden olabilir mi?

İkinci sorum; sınıf kendiliğinden ''düşünsel olarak sosyalizmin ve sınıf savaşımının teorik bilgisini'' edinemiyorsa söylediğiniz gibi bu bilgiyi proleterlere getirecek olan da parti ise, parti ne ola ki; kimlerden oluşuyor?

Son bir sorum da işçi sınıfının bilinçli sınıf savaşımı için yetenekli olmadığını söylesem, ne dersiniz?

Hani ''donanım ve birikimlerimden yararlanman lazım'' demiştiniz ya, o bakımdan soruyorum. Sanırım, basit birkaç cümleyle anlatabilirsiniz!

Ha, bir de yazınızdaki alıntıyı kitaptan mı edindiniz yoksa internette bir makaleden mi aldınız?

melnur  |  Cvp:
Cevap: 26
29.11.2018- 14:45

Alıntı Çizelgesi: melnur yazmış

Partinin proleterlere götüreceği şey, düşünsel olarak sosyalizmin ve sınıf savaşımının teorik bilgisidir. demişsiniz ya, neden, proletaryanın kendiliğinden ve kitlesel olarak sınıf bilincine erişemeyeceğinden olabilir mi?

İkinci sorum; sınıf kendiliğinden ''düşünsel olarak sosyalizmin ve sınıf savaşımının teorik bilgisini'' edinemiyorsa söylediğiniz gibi bu bilgiyi proleterlere getirecek olan da parti ise, parti ne ola ki; kimlerden oluşuyor?

Son bir sorum da işçi sınıfının bilinçli sınıf savaşımı için yetenekli olmadığını söylesem, ne dersiniz?

Hani ''donanım ve birikimlerimden yararlanman lazım'' demiştiniz ya, o bakımdan soruyorum. Sanırım, basit birkaç cümleyle anlatabilirsiniz!

Ha, bir de yazınızdaki alıntıyı kitaptan mı edindiniz yoksa internette bir makaleden mi aldınız?




Sn.sosyalist 27 arkadaş, bu sorulara yanıt vererek bir açılım getirecek misiniz, yoksa bu
konuyu unuttunuz mu :)

Sosyalist27  |  Cvp:
Cevap: 27
29.11.2018- 21:06

Alıntı Çizelgesi: melnur yazmış

Alıntı Çizelgesi: melnur yazmış

Partinin proleterlere götüreceği şey, düşünsel olarak sosyalizmin ve sınıf savaşımının teorik bilgisidir. demişsiniz ya, neden, proletaryanın kendiliğinden ve kitlesel olarak sınıf bilincine erişemeyeceğinden olabilir mi?

İkinci sorum; sınıf kendiliğinden ''düşünsel olarak sosyalizmin ve sınıf savaşımının teorik bilgisini'' edinemiyorsa söylediğiniz gibi bu bilgiyi proleterlere getirecek olan da parti ise, parti ne ola ki; kimlerden oluşuyor?

Son bir sorum da işçi sınıfının bilinçli sınıf savaşımı için yetenekli olmadığını söylesem, ne dersiniz?

Hani ''donanım ve birikimlerimden yararlanman lazım'' demiştiniz ya, o bakımdan soruyorum. Sanırım, basit birkaç cümleyle anlatabilirsiniz!

Ha, bir de yazınızdaki alıntıyı kitaptan mı edindiniz yoksa internette bir makaleden mi aldınız?




Sn.sosyalist 27 arkadaş, bu sorulara yanıt vererek bir açılım getirecek misiniz, yoksa bu
konuyu unuttunuz mu :)




Sorduğun soruların cevapları yukarıdaki mesajlarımın içeriğinde yer alıyor.
Biraz daha dikkatli okumanı rica ediyorum.
Ben kendiliğindenciliği savunmuyorum.
Partinin, sınıfın bilinç düzeyinin yukarı çekilmesi noktasındaki rolünüde inkar etmiyorum.
Sadece işçi sınıfının bir tür koyun sürüsü olarak telakki edilip, onlardan kopuk, aydınlardan mürettep bir partiden ibaret olan bir devrimci mücadele şeklinin olmadığını söylüyorum.
Partiyi devrimci bir konuma taşıyacak olan, partiye karakterini verecek sınıfsal niteliği olacaktır.
Bu niteliğide işçi sınıfı verecektir.
Tabi ki Lenin'de söylediği gibi tüm işçi sınıfının yüksek bir bilinç seviyesine ve bu doğrultuda bir örgütlülüğe sahip olması mümkün değildir.
Fakat bu işçi sınıfı içerisinden gelen, yüksek bilinç ve ideolojik yetkinliğe sahip kişilerin olmayacağı anlamına da gelmiyor.
Bir sınıf partisine esas karakterini verecek olanda bu gibi kitleler olacaktır.

melnur  |  Cvp:
Cevap: 28
29.11.2018- 21:57

Çok hatalı bir tavrın var. Bir insan ''bilgi ve birikim'' düzeyini böyle uluorta açıklamaz. Üstelik dilbilgisi yönünden bu kadar eksikliyken, yazıları okuyabilmesine rağmen anlama ve yorumlama konusunda bu kadar zaaflıyken ve daha bir iki konu hakkında yorum yapmışken bu kadar bilgi ve birikim eksiği içinde bulunuyorken. Şu anda yazdıklarınızla, kullandığınızla üslupla verdiğiniz izlenim bunlar. Umarım düzelir!

Söylediğim ve altını çizdiğim ''proletaryanın kendiliğinden ve kitlesel olarak tarihsel bilincine erişemeyeceği'' idi. Buradan bilinçli işçiler çıkmayacağı anlamı çıkar mı? Kaldı ki, sosyalizm konusunda iyi kötü bir şeyler öğrenmek bile komünizme giden süreçte hem siyasal iktidarı elde etme sürecinde ve hem de toplumsal dönüşümler sürecinde gerekli siyasetleri üretme ve bu konuda taktik ve stratejiler geliştirmede yetkinleşemezler. Sizin buradan çıkardığınız bir yığın gereksizlikler ki, verdiğiniz Lenin alıntısının bile konuyla hiçbir ilgisi yoktu.

Ve dahası o ısrar ve inatla altını çizdiğiniz ''bilgi ve birikimle'' konuyu toparlamaya bile çalışmadınız:)

Alıntıyı nereden bulmuştunuz, hangi makaleden, link verebilir misiniz:)

Sosyalist27  |  Cvp:
Cevap: 29
29.11.2018- 22:12

Alıntı Çizelgesi: melnur yazmış

Çok hatalı bir tavrın var. Bir insan ''bilgi ve birikim'' düzeyini böyle uluorta açıklamaz. Üstelik dilbilgisi yönünden bu kadar eksikliyken, yazıları okuyabilmesine rağmen anlama ve yorumlama konusunda bu kadar zaaflıyken ve daha bir iki konu hakkında yorum yapmışken bu kadar bilgi ve birikim eksiği içinde bulunuyorken. Şu anda yazdıklarınızla, kullandığınızla üslupla verdiğiniz izlenim bunlar. Umarım düzelir!

Söylediğim ve altını çizdiğim ''proletaryanın kendiliğinden ve kitlesel olarak tarihsel bilincine erişemeyeceği'' idi. Buradan bilinçli işçiler çıkmayacağı anlamı çıkar mı? Kaldı ki, sosyalizm konusunda iyi kötü bir şeyler öğrenmek bile komünizme giden süreçte hem siyasal iktidarı elde etme sürecinde ve hem de toplumsal dönüşümler sürecinde gerekli siyasetleri üretme ve bu konuda taktik ve stratejiler geliştirmede yetkinleşemezler. Sizin buradan çıkardığınız bir yığın gereksizlikler ki, verdiğiniz Lenin alıntısının bile konuyla hiçbir ilgisi yoktu.

Ve dahası o ısrar ve inatla altını çizdiğiniz ''bilgi ve birikimle'' konuyu toparlamaya bile çalışmadınız:)

Alıntıyı nereden bulmuştunuz, hangi makaleden, link verebilir misiniz:)




Hayır, anlaşamadığımız nokta proleteryanın kendiliğinden bir bilince ulaşıp, ulaşmayacağı değildi.
Sizin bir Komünist partisine dair çizdiğiniz aydınlar kulübü tasviriydi.
Hatta bunun için TİP'i örnek göstermiştiniz bana, unuttunuz mu?
Bende TİP'in hatasının zaten bu olduğunu, dar bir aydın çevresinin entelektüel faaliyeti olmaktan ileri gidemediğini, sınıfsal bir nitelik kazanamadığını söylemiştim.
Lenin'den yaptığım alıntı ise tam olarak bu yaklaşımı eleştiren ve mahkum eden bir tavra karşılık geliyor.
Lenin'den iktibas ettiğim paragrafı ise bir makaleden değil, Lenin'in İşçi Sınıfı Partisi'nin nasıl olması gerektiğine ilişkin makalelerinden derlenmiş bir kitaptan yaptım.
Sık sık iktibas ettiğim ifadelerin kaynağını veriyorum ki, bir merak duygusu yaratarak insanların; Lenin, Marx, Mao, Stalin gibi devrimciler üzerine okumalar yapmasını sağlayabileyim.
Benim hakkımdaki fikirlerinize gelirsekte, son derece hatalıda olsa sizin kendi öznel düşüncenizdir, saygı duyarım.
Bu arada ''anlama ve yorumlama konusunda zayıf olmayı'' anlarım ama zaaflı(!) olmanın ne demek olduğunu anlayamadım doğrusu...
Bu da benim anlama konusunda zaaflı(!) olmamdan kaynaklanıyor olsa gerek...
Neyse...

melnur  |  Cvp:
Cevap: 30
29.11.2018- 22:16

Hayır, anlaşamadığımız nokta proleteryanın kendiliğinden bir bilince ulaşıp, ulaşmayacağı değildi.
Sizin bir Komünist partisine dair çizdiğiniz aydınlar kulübü tasviriydi.


Nerede öyle bir cevap vermişim, ikincisi orada yanıt verseydiniz, neden burada :)

melnur  |  Cvp:
Cevap: 31
29.11.2018- 22:20

Bu arada ''anlama ve yorumlama konusunda zayıf olmayı'' anlarım ama zaaflı(!) olmanın ne demek olduğunu

Onu da şu bağlamda söyledim: Çoğu zaman okuduğunuza belki de aceleyle yanıt vermek ve ''bilgi ve birikiminizi'' bir an önce göstermek istediğinizden okuduğunuzla ilgisi olmayan yanıtlar veriyorsunuz. Benden alıntı yaptığınız her konuda böyle bir yanlış tavırlar gösterdiniz. Zaaf olarak işaret etmek istediğim bu tutumunuzdu!

Sosyalist27  |  Cvp:
Cevap: 32
29.11.2018- 22:22

Alıntı Çizelgesi: melnur yazmış

Hayır, anlaşamadığımız nokta proleteryanın kendiliğinden bir bilince ulaşıp, ulaşmayacağı değildi.
Sizin bir Komünist partisine dair çizdiğiniz aydınlar kulübü tasviriydi.


Nerede öyle bir cevap vermişim, ikincisi orada yanıt verseydiniz, neden burada :)





Oradada yanıt verdim zaten.
Fakat daha çok bu başlık altında bu görüşü dile getirdiniz.
Bu anlama gelen ifadelerinizden bir kaç örnek;

Alıntı Çizelgesi: kim yazmış
Kitleler sınıflı toplumlarda hem tarihsel bilince sahip olamazlar ( bunun için de devrim gereklidir) ve hem de siyasi iktidarı elde edebilmek için gerekli taktik ve stratejileri kuramazlar. Bu yüzden bir ''üst akla'' ihtiyaç var.




Alıntı Çizelgesi: kim yazmış
Ya da bizden bir örnek; Birinci TİP sendikacılar tarafından kuruluyor ama, bir zaman sonra sosyalist aydınlara devretmek zorunda kalıyorlar!



''Öncü partiyi oluşturanlarda yine işçi sınıfına mensup, fakat diğer proleterlerden daha bilinçli unsurlar olacaktır.'' dediğimdede şöyle cevap vermişsiniz;

Alıntı Çizelgesi: kim yazmış


Umarım olurlar ama en başta Lenin'in partisinde bile böyle bir örnek yok.




Tabi sürç-i lisan ettim diyorsanız, insanlık halidir der ve olağan karşılarım.


Tam Sürüme Geç »
 phpKF Mobil Android Uygulaması Kullanın [X]