Menü Üye Giriş

Şifre Sıfırla · Kayıt Ol

abbas  |  Cvp:
Cevap: 25
09.12.2014- 14:18

Alıntı Çizelgesi: dayanışma yazmış

Kitleye Mustafa Kemal'in bir burjuva devrimcisi olduğu üzerinden yanaşmamalı. Böyle bir siyaset hem istenilen sonucu vermez, hem de AKP'nin ekmeğine yağ sürer. Kitlenin sosyalistlere soğuk bakmasına yol açar. İdeolojik tartışmalarda Kemalizm konusunda değerlendirmeler yapılmasında bir sorun yok, ancak kitle sola çekilmek isteniyorsa böyle bir söylemin yarardan çok zararı olur.



Bu kadar basit! Kürt milliyetçiliği AKP'ye destek çıkarken bu konuda yeterince destek oluyor, şimdi de solcuların da bu cepheye katılması isteniyor herhalde. İdeolojik olarak tartışabiliriz. Türkiye'de önceliğin sosyalist devrim mi, yoksa daha demokratik bir düzenin oluşmasını sağlayacak halk devriminin mi öncelikli olduğunu tartışabiliriz. Böyle bir tartışma AKP gericiliğini merkeze alacaksa, bu gericiliğin karşısındaki kitlenin Kemalist olduğu, Kemalist duyarlıklarının bulunduğu gerçeğini göz ardı etmemeli. Daha fazla solcu görünmek için kitleye M.Kemal ve Kemalizm karşıtlığı içinde çıkılırsa hiç bir sonuç alınamaz. İddia ediyorum çatışma çıkar ve bu söylemin sahipleri o kitleden bir kaç kişiyi bile kendi siyasetlerine bağlayamaz.

proleterdevrim  |  Cvp:
Cevap: 26
10.12.2014- 12:10

Aynen, hatta müslüman kitleyi de arkamıza almak için islamcılık yapmak lazım.

dayanışma  |  Cvp:
Cevap: 27
10.12.2014- 20:05

Alıntı Çizelgesi: proleterdevrim yazmış

Aynen, hatta müslüman kitleyi de arkamıza almak için islamcılık yapmak lazım.



Proleterdevrim'ciliği kemalizm düşmanlığı olarak kabul ettiğin sürece burada yazılanları tekrar yazmaya çalışsam yine anlamayacaksın.

abbas  |  Cvp:
Cevap: 28
11.12.2014- 20:47

Alıntı Çizelgesi: proleterdevrim yazmış

Aynen, hatta müslüman kitleyi de arkamıza almak için islamcılık yapmak lazım.



Hiç bir konuda fikrin yok mu senin, varsa açıkla ki tartışalım, yoksa oku ve öğren. Bu halinle yazdıkların çok saçma oluyor. Kendine de yazık ediyorsun. Adını proleterdevrim koymakla bütün sorunları çözmüş olmuyorsun.

Cevap: 29
12.12.2014- 04:21

Bence burada ne dediğim bir türlü anlaşılamadı.Ben Kemalizme düşmanlık yapılsın,Mustafa Kemal yerden yere vurulsun falan demiyorum.Ancak verdiğimiz mücadelenin bir sosyalist cumhuriyet mücadelesi olduğunu ve bunun insanları sistem dışına çıkararak başarı kazanabileceğini düşünüyorsak,Kemalizmin Türkiye'nin sorunlarını bugün kesinlikle çözmesinin mümkün olmadığı çünkü Kemalizmin sistem içi bir burjuva ideolojisi olduğu,türkiye burjuvazisinin ise gelinen noktada Kemalizme ihtiyacı kalmadığı dolayısıyla Mustafa Kemal'in de savunduğu aydınlanma,yurtseverlik gibi değerlerin ancak sosyalist cumhuriyet altında korunabileceği vurgulanmalı.Eğer siz kitlelere dıştan bilinç götürürken,Kemalizmin bu sistem içi yanını,sistem içi bir mücadelenin yetersizliğini vurgulamazsanız kitleleri nasıl sosyalist cumhuriyet mücadelesine kazanacaksınız?

Abbasın dediklerime karşı çıkmasını anlıyorum çünkü kendi sistem içi bir mücadele veren Kemalist.Dolayısıyla kitlelerin de Kemalizmin dışına taşmamasına özen gösteriyor.Ancak sosyalist cumhuriyeti savunanların dediklerime karşı çıkmasını gerçekten anlayabilmiş değilim.

abbas  |  Cvp:
Cevap: 30
12.12.2014- 09:03

Alıntı Çizelgesi: proletersosyalist yazmış

Bence burada ne dediğim bir türlü anlaşılamadı.Ben Kemalizme düşmanlık yapılsın,Mustafa Kemal yerden yere vurulsun falan demiyorum.Ancak verdiğimiz mücadelenin bir sosyalist cumhuriyet mücadelesi olduğunu ve bunun insanları sistem dışına çıkararak başarı kazanabileceğini düşünüyorsak,Kemalizmin Türkiye'nin sorunlarını bugün kesinlikle çözmesinin mümkün olmadığı çünkü Kemalizmin sistem içi bir burjuva ideolojisi olduğu,türkiye burjuvazisinin ise gelinen noktada Kemalizme ihtiyacı kalmadığı dolayısıyla Mustafa Kemal'in de savunduğu aydınlanma,yurtseverlik gibi değerlerin ancak sosyalist cumhuriyet altında korunabileceği vurgulanmalı.Eğer siz kitlelere dıştan bilinç götürürken,Kemalizmin bu sistem içi yanını,sistem içi bir mücadelenin yetersizliğini vurgulamazsanız kitleleri nasıl sosyalist cumhuriyet mücadelesine kazanacaksınız?

Abbasın dediklerime karşı çıkmasını anlıyorum çünkü kendi sistem içi bir mücadele veren Kemalist.Dolayısıyla kitlelerin de Kemalizmin dışına taşmamasına özen gösteriyor.Ancak sosyalist cumhuriyeti savunanların dediklerime karşı çıkmasını gerçekten anlayabilmiş değilim.




Sizin söyledikleriniz anlaşıldı da, siz benim ne söylediğimi anlamadınız. TKP ''Sosyalist Cumhuriyet'' mitingi yaptı, orada Mustafa Kemal karşıtlığı mı yaptı, yoksa M.Kemal'in bir devrimci olduğunu mu söyledi? AKP karşıtlığında muhalefet eden kitlenin karşısına M.Kemal ve Kemalizm düşmanlığı ile çıkılmaması gerektiğini söylüyorum. Gezi direnişinde kitleyle buluşmaya çalışan sosyalist örgütlerin hangisi böyle bir karşıtlık içinde o direnişe katıldı söyler misiniz?

Cevap: 31
12.12.2014- 09:15

Alıntı Çizelgesi: abbas yazmış

Alıntı Çizelgesi: proletersosyalist yazmış

Bence burada ne dediğim bir türlü anlaşılamadı.Ben Kemalizme düşmanlık yapılsın,Mustafa Kemal yerden yere vurulsun falan demiyorum.Ancak verdiğimiz mücadelenin bir sosyalist cumhuriyet mücadelesi olduğunu ve bunun insanları sistem dışına çıkararak başarı kazanabileceğini düşünüyorsak,Kemalizmin Türkiye'nin sorunlarını bugün kesinlikle çözmesinin mümkün olmadığı çünkü Kemalizmin sistem içi bir burjuva ideolojisi olduğu,türkiye burjuvazisinin ise gelinen noktada Kemalizme ihtiyacı kalmadığı dolayısıyla Mustafa Kemal'in de savunduğu aydınlanma,yurtseverlik gibi değerlerin ancak sosyalist cumhuriyet altında korunabileceği vurgulanmalı.Eğer siz kitlelere dıştan bilinç götürürken,Kemalizmin bu sistem içi yanını,sistem içi bir mücadelenin yetersizliğini vurgulamazsanız kitleleri nasıl sosyalist cumhuriyet mücadelesine kazanacaksınız?

Abbasın dediklerime karşı çıkmasını anlıyorum çünkü kendi sistem içi bir mücadele veren Kemalist.Dolayısıyla kitlelerin de Kemalizmin dışına taşmamasına özen gösteriyor.Ancak sosyalist cumhuriyeti savunanların dediklerime karşı çıkmasını gerçekten anlayabilmiş değilim.




Sizin söyledikleriniz anlaşıldı da, siz benim ne söylediğimi anlamadınız. TKP ''Sosyalist Cumhuriyet'' mitingi yaptı, orada Mustafa Kemal karşıtlığı mı yaptı, yoksa M.Kemal'in bir devrimci olduğunu mu söyledi? AKP karşıtlığında muhalefet eden kitlenin karşısına M.Kemal ve Kemalizm düşmanlığı ile çıkılmaması gerektiğini söylüyorum. Gezi direnişinde kitleyle buluşmaya çalışan sosyalist örgütlerin hangisi böyle bir karşıtlık içinde o direnişe katıldı söyler misiniz?


Ben Mustafa Kemal düşmanlığı yapılmasını mı savunuyorum? Ne yazdığımı anladınız mı? Mustafa Kemal'in tarihin tekerleğinde oynadığı ilerici rol takdir edilmeli ve belirtilmeli diyorum.Ancak bu yapılırken gerek yazılan yazılarda gerek yapılan konuşmalarda kemalizmin sistem içi bir ideoloji olduğu ve sistem içi hiçbir mücadelenin aydınlanmayı ve yurtseverliği koruyamayacağı ancak sosyalizmle bu değerlerin korunabileceği vurgulanmalı diyorum.Bunu vurgulamazsam yaptığım sosyalizm vurgusu olmadan düz bir akp karşıtlığı olur ve insanlar sistem dışına çıkamazlar.Sistem içi bir mücadeleyle sorunların çözüleceğini düşünürler.Mücadelenin merkezine tabi ki emperyalizm,akp ve onların yarattığı ikinci cumhuriyet alınacak ama insanları sistem dışına çıkarmak için sosyalizm vurgusu ve kemalizmin tarihsel olarak ilerici ama bugün için bizi ileri götüremeyeceği gerçeği tabiki vurgulanacak.Bu dediklerimin ''Mustafa Kemal karşıtlığıyla'' ve ''Kemalizm düşmanlığıylâ'' ne alakası var?

abbas  |  Cvp:
Cevap: 32
12.12.2014- 09:26

Sosyalist devrimi savunan biri Kemalizm ile arasındaki farkı ortaya koymamalıdır mı diyorum, yoksa kitleye yaklaşımdan mı bahsediyorum?

Tam Sürüme Geç »
 phpKF Mobil Android Uygulaması Kullanın [X]